dinsdag 15 januari 2008

FIETS
















FIETSEN is voor velen natuurlijk de NORMAALSTE zaak van de wereld.


Even snel op de fiets een boodschap doen, naar school fietsen of gewoon
voor de ontspanning er met de fiets op uit.
SPORTIEF bewegen en FRISSE LUCHT opdoen is voor iedereen goed!!!
Ook voor mij, Marja, die nu alweer een aardig tijdje een HANDBIKE heeft.

Een elektrisch aangedreven AANKOPPELbike, die ik zelf kan BEVESTIGEN aan
mijn rolstoel.

SUPER handig en zeker in het begin: SENSATIE!!
Nog NOOIT ervoor had ik zoveel VRIJHEID en nooit had ik dan zelfs ook maar
GEDACHT dat fietsen zo FIJN was.


ZEKER op DEZE manier; lekker achterover zittend en het kost me geen ener-
gie!!
omdat het voortbewegen simpelweg lukt, alleen al door met mijn rechterhand
een beetje bij te gassen.

Gedurende de nacht even weer de ACCU´S opladen en dan de volgende dag,
´gewoon´ weer GAAN.


VEEL mensen begrijpen dat dit een UITKOMST is voor rolstoelers, die door-
gaans NIET echt op een prettige manier zich kunnen verplaatsen.

NATTE en VIEZE handen, versleten mouwen ed. zijn GEEN zaken waar je nu
vrolijk van wordt...

En die mensen hebben dan ook vaak SPONTAAN gereageerd, ieder op EIGEN
WIJZE...
Zo zat er eens een jongetje achterop de fiets bij zijn moeder.
Mij, op een gegeven moment bijna ACHTERSTEVOREN zittend, nakijkend en
schreeuwend: ¨Kijk mam, ZO´N VETTE FIETS wil ik nou ook!!¨

Goed voor mijn zelfvertrouwen!
En weer eens iemand in een scootmobiel: ¨Hee, jij gaat VEEL harder dan
mij ....

HOE doe je dat??¨ Ook prachtig!!

En NET als je dan BIJNA buiten je `schoentjes gaat lopen`, is het dan
waarschijnlijk de bedoeling dat je weer STEVIG en met ´VIER WIELEN´ op
de grond komt te staan....


Zo stonden een jongetje en een meisje langs de kant van de weg, BREEDUIT
en VOL INTERESSE te kijken en te bestuderen wat DAAR nu dan wel langs
kwam rijden.
Nou, Marja dus, inclusief handbike.

De borst vooruit, pumpjes aan, wapperende blonde haartjes...

Zegt het jongetje tegen het meisje: ¨Hee, kijk DAAR nou, ha...
DAT IS EEN GRAPPIG OMAATJE!!!!¨

Geen opmerkingen: